Grupa Onet – RASP wg najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius, jest niezmiennie najsilniejszym medium online w Polsce
Onet w marcu był najchętniej wybieranym serwisem w kategorii Informacje, utrzymując przy tym pozycję lidera w większości kategorii tematycznych oraz osiągając rekordową liczbę użytkowników strony głównej. Grupa Onet - RASP notuje kolejny wzrost unikalnych użytkowników mobilnych oraz zasięgu wideo.
Serwisy Grupy Onet - RASP odwiedziło w marcu 15,1 mln użytkowników, co oznacza 70,1% zasięgu oraz przewagę 2,9% względem Grupy WP, która mimo połączenia się z Grupą o2.pl wciąż zajmuje drugą pozycję w rankingu.
Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspanialej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę – podkreśla Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl. Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy sie na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje - dodaje Bednarski.
Sama domena Onet.pl zyskała w marcu 2,2% użytkowników w porównaniu do wyników lutowych i 9,4% względem marca ubiegłego roku. Strona główna Onet.pl odnotowuje również rekordowy wynik – w marcu odwiedziło ją 9,4 miliona polskich internautów co oznacza wzrost w stosunku do lutego o 4,7% i uzyskanie przewagi nad stroną główną wp.pl do ponad 1 miliona użytkowników.
Strona główna Onet.pl jest także zwycięzcą rankingu pod względem dokonywanych odsłon. Jej użytkownicy łącznie dokonali ich w marcu 2014 roku 647 milionów, o 165 milionów więcej od użytkowników strony głównej wp.pl.
W marcu Grupa Onet - RASP utrzymała pozycję lidera wśród kategorii tematycznych: Biznes, Nowe Technologie, Turystyka, Kultura i Rozrywka (tuż po Youtube) i była najchętniej wybieranym medium online w kategorii Informacje potwierdzając swoją pozycję w rankingu serwisów informacyjnych.
Onet to najświeższe newsy i rzetelne źródło wiadomości. To właśnie u Nas użytkownicy szukają aktualnych i potwierdzonych newsów z Polski i całego świata – podkreśla Marzena Suchan, Redaktor Naczelna Serwisów Informacyjnych w Grupie Onet.pl. Cieszy nas, że udało nam się osiągnąć rewelacyjną pozycję w segmencie Informacji, a także utrzymać silne zainteresowanie internautów. Stawiamy w dalszym ciągu na rozwój jakościowego dziennikarstwa, które jest doceniane przez użytkowników – mówi Suchan.
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
Grupa Onet - RASP - Informacje i publicystyka |
8 447 687 |
394 229 021 |
39,18% |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne - Informacje i publicystyka |
7 304 357 |
173 324 751 |
33,88% |
Grupa Wirtualna Polska - Informacje i publicystyka |
7 176 237 |
265 458 325 |
33,28% |
BIZNES, PRAWO, FINANSE
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
|
Grupa Onet - RASP - Biznes, finanse, prawo |
4 872 756 |
86 182 490 |
22,60% |
|
Grupa Wirtualna Polska - Biznes, finanse, prawo |
4 106 342 |
61 935 846 |
19,05% |
|
Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo |
3 725 443 |
35 184 674 |
17,28% |
KULTURA I ROZRYWKA
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
youtube.com |
15 502 467 |
- |
71,90% |
Grupa Onet - RASP - Kultura i rozrywka |
8 484 718 |
190 979 541 |
39,35% |
Grupa Wirtualna Polska - Kultura i rozrywka |
7 905 276 |
364 502 708 |
36,67% |
SPORT
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
Grupa Onet - RASP - Sport |
5 333 302 |
202 510 546 |
24,74% |
Grupa Wirtualna Polska - Sport |
4 617 417 |
135 525 765 |
21,42% |
Grupa Gazeta.pl - Sport |
2 390 307 |
75 666 429 |
11,09% |
TURYSTYKA
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
Grupa Onet - RASP - Turystyka |
2 271 253 |
30 997 234 |
10,53% |
Grupa Wirtualna Polska - Turystyka |
1 850 497 |
26 132 638 |
8,58% |
rozklad-pkp.pl |
1 540 680 |
28 305 921 |
7,15% |
NOWE TECHNOLOGIE
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
Grupa Onet - RASP - Nowe technologie |
6 240 036 |
55 040 899 |
28,94% |
dobreprogramy.pl |
4 221 347 |
21 256 418 |
19,58% |
Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie |
3 037 534 |
21 232 158 |
14,09% |
Grupa Onet - RASP odnotowała w marcu rekordowe wyniki w liczbie cookies mobilnych – 8,3 mln, podczas gdy najbliższy konkurent Grupa WP, mimo połączenia z Grupą o2.pl, osiągnął wynik słabszy o 400 tys. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzili na stronach Grupy Onet – RASP 7,4 mln godzin.
Marzec to kolejny pomyślny miesiąc dla wyników w kategorii wideo - 45,6 mln odtworzeń oraz rekordowy pod względem zasięgu wideo - 4,7 mln użytkowników, dzięki czemu umacnia Grupę Onet-RASP na pozycji lidera.
Onet jest także liderem pod względem liczby użytkowników w krótkich kategoriach streamowych wideo: Informacje (i wszystkich jej podkategoriach – w tym Biznesie), Rozrywka, Sport, Film, Styl życia.
Dane z wyników badania Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014 r.; marzec 2013r. – marzec 2014r.
dostarczył: infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/onet-najchetniej-wybieranym-medium-online